THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 24 Ogos 2011

~ MANA KAD RAYA AKU.......~


Buka je blog tgok amboi cantik2nya kad raya zaman ini. Siap berlagu2 lagi. Bercerita mengenai kad raya aku teringat masa zaman sekolah dulu-dulu. Asal tengahari je mesti aku sibuk menunggu posmen lalu didepan rumah kalau2 ada kiriman kad raya untukku. Dahulu sekiranya siapa yang mendapat kad raya paling banyak dikira paling popularlah tu. Tambah-tambah lagi kalau mendapat kad yang berbunyi atau berbau wangi mesti tersenyum lebar sbb mestilah kad tersebut kiriman dari si buah hati atau secret admire gitu......

Kad raya yang diterima dari berbagai bentuk dan saiz lagi kreatif tu akan digantung di dalam rumah. So tetamu yang datang sempatlah menjeling amboi banyaknya kad raya ni kembang kuncuplah aku waktu itu......hehehe. Sebab itu kalau jumpe kekawan je sibuk aku meminta alamat agar nanti senanglah nak menghantar kad raya konun. Niat asal kalau dah terima pandai2lah tahu membalasnye.....hehehe taktik tu....

Tetapi sejak 2 menjak ni teknologi internet semakin berkembang, tradisi mengirim kad raya semakin berkurangan pulak. Silap haribulan nanti alamat bungkuslah pengusaha-pengusaha kad raya. Kalau kita tengok semakin berkurangan kedai2 menjual kad raya. Kalau dahulu nk memilih kad raya pun boleh pening sebab melihat kad raya yang cantik2. Dengan teknologi yang canggih kita lebih senang mengirim ucapan melalui sms atau melalui laman facebook atau twitter dan bermacam jenis laman yang menjimatkan masa dan juga kos.....

Nostalgia lama semakin dilupakan......atau nanti akan lenyap terus....entah kenapa tahun ni aku hanya menerima 2 keping kad raya itupun dari boss ku sendiri....huhuhu mana pi semua kawan cheq ni.....

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...